Megtörtént Budapesten. Leszakadt a trolibusz felsővezetéke, mert egy helyen elégett. Érdekes volt, mert ekkor a felfüggesztők között, ahol "csúszóra" vannak hagyva a vezetékek (a hőtágulások miatt) az egy megmaradt fix felfüggesztő felé visszacsúsztak a vezetékek. Hullámosan behajlottak az útra, el lehetett volna érni kézzel. Valószínű, hogy az áramkör megszakadt és így nem okozhatott balesetet. Nem értek hozzá, de nem is ez a lényeg.
A vezeték leszakadásának az volt az oka, hogy az egyik troli megelőzte a másikat. Összeakadtak az áramszedők és elégett a vezeték. Ez az Izabella utcában történt, ha jól tudom.
Mikor előzheti meg egymást két troli ilyen szűk utcában?
Elárulom: ha az egyik áll a megállóban; a másik meg nem akar bemenni a megállóba.
Mikor fordulhat ez elő?
Elárulom: ha az egyik áll a megállóban; a másik meg garázs-menetben van.
Mi ebben a vicc?
Állítólag a hibázó trolivezető azt mondta: Nem tudtam elnézni, hogy a 72-es megelőzze a 70-est.
Lerobban a Trabantos a főúton. Elkezd integetni, hátha leáll hozzá valaki segiteni. Egy autó elmegy... mégegy... majd egy Porsche megáll, és kiszáll a sofőrje:
- (porschés): segíthetek?
- (trabantos): igen! elvontatna a következő benzinkútig?
- (porschés): persze, kössük össze a két kocsit. Ha túl gyorsan mennék, dudáljon, és én lassítok!
Beszál mindenki a maga járművébe, és elindulnak. 20km/h, 40, majd 60. És így gurulnak 60-nal szép lassan. Egyszercsak egy ugyanolyan Porsche dudálva elszálguld mellettük 200-al. Ekkor elönti a versenyszellem a segitőkész sofört és padlógázzal a másik Porsche után ered. 1-2 percen belül elszáguldanak az első benzinkút elött. A benzinkutas meglátja mindezt és azonnal rohan telefonálni a 3 km-rel feljebb lévő és ott dolgozó kollégájának...
- (benzinkutas): Te Béla! El nem Tudod képzelni milyen komoly autóversenyt láttam! Elöl egy Porsche 200-al hajt, szorosan mögötte egy Trabant ami folyton sávot vált, és hátul is egy Porsche! És ráadásul a Trabantos folyamatosan dudál az elsönek mert meg akarja elözni...!
Vevő: Milyen szép térképek lógnak itt a falon. Ez a hobbyja?
Kereskedő: Ez a kuncsaftok tájékoztatását szolgálja.
Vevő: Pákozdi csata?
Kereskedő: Az nem a pákozdi csata, hanem Fejér megye vasúthálózata! A vastag fekete vonal a még meglévő vasúti síneket, az „átixelt” vastag fekete vonal a már ellopott vasúti síneket mutatja. A piros vonalak, hasonló szisztémában a földbe fektetett rézkábelek; a zöld vonalak a felső vezetékek.
Vevő: Mit szólnak ehhez az állami ellenőrök?
Kereskedő: Gyönyörködnek bennük olyannyira, hogy el is felejtették miért is jöttek.
Vevő: Engem érdekelne a Börzsöny ipari és személyszállítási vasút és kisvasút hálózata.
Kereskedő: Nem sokan érdeklődnek utána, mert kisvasút, kis sín, kevés biztonsági automatika. Megtalálod ott a bal sarokban. A címe: Berzsenyi Dániel nógrádi barangolásai.
Vevő: Igaz. Sokkal jobb lenne a fogaskerekű vasúttal próbálkozni.
Kereskedő: Itthon csak egy van, az is rövid. Már készül az európai térkép. Végül is EU tagok vagyunk.
Vevő: Mi lesz a címe?
Kereskedő: Európai Unió országainak áttekintő térképe mai magyar szemmel.
3. vasutas: Én ritkán járok az állomásépületben, mert nap, mint nap nézem a síneket, síncsavarokat. Mégis feltűnt számomra, hogy alig van várakozó utas.
6. vasutas: Ne csodálkozz! Olyan sűrű a vasúti menetrend. Figyelj inkább munkád közben, hogy fel ne szeleteljen egy 200-al száguldó szerelvény.
3. vasutas: Értettem főnök!
4. vasutas: Én sűrűn járok az állomásépületben, mert nap, mint nap csak a kerekeket ellenőrzöm. Nekem is feltűnt, hogy alig van várakozó utas.
6. vasutas: Ne csodálkozz! Harminc kimeneti - és negyven bemeneti vágányunk van. Külön indulási - és érkezési oldalt alakítottunk ki. Eloszlik így a tömeg.
4. vasutas: Hogy én erre nem gondoltam.
5. vasutas: Nekem feltűnt, hogy már hónapok óta nem kell le- és felhúznom a sorompókat. Nem kell zsíroznom a drótköteleket és a láncokat.
6. vasutas: Mert neked már csak gombokat kell nyomkodnod és a computer megoldja a te feladatodat.
5. vasutas: De én nem nyomkodok semmit. Sőt még a szemaforokat sem állítom.
6. vasutas: Külön szemaforgomb nincsen; az összefügg a sorompó gombokkal.
5. vasutas: Én nem kaptam semmiféle gombokat főnök. Van ugyan kettő a családban, de azt nem szoktam nyomkodni.
6. vasutas: Továbbképzésre foglak behívni, mert ez így nem megy! Ennyire nem lehet tudatlan egy biztonsági szaktekintély.
5. vasutas: Köszönöm.
1. vasutas: Én rám is rám férne egy kis továbbképzés, mert úgy pecsételek az asztalra, mintha jegy lenne.
6. vasutas: Kár fogyasztani a pecsét-tintát.
1. vasutas: Én is így látom.
2. vasutas: Én feleslegesen hadonászok az indító táblával.
5. vasutas: Nyáron nem, mert sok a szúnyog. Érthető.
3. vasutas: És télen?
4. vasutas: Nekem a legjobb, mert nincs gondom a kerekekkel. Már egy éve nem kongatom őket. Csend van a vasút körül. Már a kerekek és a sínek összerozsdásodtak.
6. vasutas: Mindannyian ki vannak rúgva, mert rossz hírét költik a vasútnak! Azt állítják, hogy nem működik a vasút?
5. vasutas: Én úgy látom! Nem jár ezen a vonalon semmi és senki! Felveszem azt a néhány tíz-milliós végkielégítésemet; de azért még adományilag bezsírozom a tekerőcsavart. Sajnálom főnök, hogy Ön ezt nem vette észre, így végkielégítés nélkül távozhat!
1. vasutas (GYESEV): Nagyon fejlesztetek, már „egysínű” vasutatok is van abban a régióban.
2. vasutas (MÁV): Van.
1. vasutas : Sokat építkeztek.
2. vasutas : Inkább bontás van.
1. vasutas : Hogy-hogy?
2. vasutas : Felszedték, ellopták a baloldali vágányokat. Így lett „egysínű” a vasút.
1. vasutas : Hogyan közlekedtek rajta?
2. vasutas : Eladtuk a baloldali kerekeket és áthelyeztük a súlypontot.
1. vasutas : Ez igen.
2. vasutas : Egyfolytában spórolunk ezzel a módszerrel, nincs anyagi gond.
1. vasutas : Kevesebb kereket kell ellenőrizni.
2. vasutas : Meg a sínellenőröknél is elég csak jobbszemű alkalmazottat foglalkoztatni.
1. vasutas : Annak kevesebb a bére?
2. vasutas : Ez nem számottevő.
1. vasutas : Sok kicsi sokra megy!
2. vasutas : Van egy nagyobb előnye. Amíg két sín volt az ellenőr jobbra nézett, balra nézet. Mire a következő faluba ért úgy elszédült, hogy a kocsmában kötött ki.
József: Sanyi hányszor engedted le és emelted fel a sorompót 10 év alatt?
Sándor: Meg nem tudnám mondani.
József: Hozzávetőlegesen.
Sándor: Számolok. Heti 210 menetrend-szerinti vonat és körülbelül 60 teher vonat, mozdony, katonai szállítmány, kormányzati szerelvény és hasonlók. Az heti 270 alkalom. Persze ezt nem mind én csináltam, hanem az asszony is benne volt ebben. 10 év az körülbelül 530 hét. Az annyi, mint 143100 alkalom.
Nálunk a családban az volt a szokás (még szét nem rebbentünk), hogy először anyu ment ki a fürdőszobába és utánna készítette a reggelit. Közben minket a gyermekeket felébresztett nagynehezen. Ekkor apué volt a fürdőszoba, Ő mindig reggel hosszasan borotválkozott. Azután a miénk. Reggeliztünk és mindenki ment a dolgára.
Igen ám, de előző este a testvéremmel borotvahab csatát vívtunk, mert a szüleink színházban voltak. Mindig volt két flakonnal otthon ebből a spréből. Elképzelhetetlen, hogy milyen nagy ramazurit csináltunk. Azután rendesen összetakarítottunk.
Másnap reggel is minden indult a megszokott módon. Csak apu gyorsabb volt a szokásosnál. Elkezdett kiabálni, hogy nem tud borotválkozni. Akkor követtem el egy végzetes hibát, mert kiejtettem egy - ma már jól tudom - mozdony nevét: "nohab". Kaptam Tőle egy akkora pofont, hogy a 80 centi magas gáztűzhely alá behúztam az 1 méter magas asztalt magammal együtt. Anyukám nem, értette a dolgot, mert a tükör tojást csinálta éppen.
Azóta a legundorítobb számomra a NOHAB. Azért jókor jött a pofon, de miért ekkora?