OpenTTD-Hungary Honlapcsoport
Bejelentkezs / Login
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Fmen / Main menu
 >> Foldal / Home
 >> OTTD-Hungary Site
 >> OTTD-Hungary Blog (J)
 >> OTTD-Dunajvros Team
 >> OpenTTD-Dunaferr Studio
 >> OpenTTD-Galeria
 >> SimCity4-Hungary Site
 >> Andromeda-Hungary
Kapcsolat / Contact
 >> Frum / Forums
 >> Zrt chat / Members chat
 >> Szerkesztsg / Editorial
Tartalom / Content
 >> Letltsek / Downloads
 >> Hrek / News

 

Statisztika / Statistics
Induls: 2008-11-30
 
zenfal / Chat
Hello to everybody! If you want to write a message here, at the "nv" you need to write your name, and at "zenet" you write your message.
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

free counters

 

 
Zrt-/ Closed-chat online:

Belps a Zrt-Chatre

 

Google PageRank

Free Air Plane MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
 
Scn.Iskola:3.cikk

<< Scn. Iskola


3.cikk

"Hegyek kztt, vlgyek kztt zakatol a vonat..." , ahogy a dalban is van, errl szl a harmadik cikk. Hegyek, vlgyek s a folyk kialakitsa.
Hegyek - vlgyek:
Nos, be kell valljam, nekem nincs konkrt mdszerem a hegyek s a vlgyek kialaktsra. De termszetesen lerom, nlam mindez hogyan mkdik. Ugyebr a 4x4 - es (segt) rcs mg fentvan a scenarionkon (mert n eddig nem emltettem hogy "trljetek le"). Ezek alapjn be lehet tjolni a hegylncok - hegyvonulatok helyt. De hogy is van ez a gyakorlatban:
A tjrendezs kisablakban talljuk a kt, felfel valamint lefel mutat nyilas gombokat (KP01)


.


Alap helyzetben ezekkel egy - egy kocknyi terletet tudunk "vltozsra (emelkedsre - sllyedsre) ksztetni". Ennek mrett t lehet lltani, mert alaphelyzetben a minimumon van. A gombsor alatt kt kis gomb (KP02) tallhat,


melyek fel s le mutatnak. Ezekkel tudjuk nvelni vagy cskkenteni a "formland" terlet mrett. Ezt vigyk fel a maximumra, mely 7x7 terletet jelent (KP03) .


Ez a mret szksges a hegyek alapjnak kialakitshoz. Ugyanis n szemly szerint elszr csak alapozni szoktam, hegyvonulatonknt (ha tbb is van, hogy ne keveredjen bele az ember...). s ehhez is nagy segitsg a trkpen s a scenarion egyarnt megtallhat 4x4 - es, korbban mr felrajzolt rcs (KP04) .


Miutn ksz az "alapozs" , az adott hegylncon a trkpen megkeresem a magasabb, jellt hegycscsokat. Majd ha megvanak, visszalltjuk a minimumra (1-esre) a "tereprendez gombunkat" (KP05) .


A kvetkez lpshez mr ez szksges, a korbban megkeresett hegycscsokhoz. A cscsokat egyenknt, 4-5-6 szinttel, (vagy akr tetszlegesen is) felhzzuk (KP06 a) . gy haladunk cscsrl cscsra, amg el nem fogynak az adott hegylncon (KP06 b) .


Most taln kicsit butn nz mg ki a domborzat, de a hegycscsokkal jabb tmpontokat kaptunk a tovbbi "fldmunkhoz". Ezek utn annyi dolgunk van, hogy a trkphez (s ezltal a valsghoz) hen kialaktjuk a cscsok kzti domborzatot s a vlgyeket (KP07) .


s ugyangy tovbb a tbbi hegylncra (ha van mg a trkpen).
Folyk:
A folyk elhelyezsben nincs semmi "rdgi" nehzsg. A mai cikkben ez a legknnyebb szakasz. Ugyebr kszen vagyunk a part(okk)al s a hegyekkel, valamint (igaz kicsit megtpzva mr,de) megvan mg a 4x4 - es segtrcs is. Mindezek alapjn mr egsz knny betjolni a scenarion a folyk kanyarulatait, irnyt. Csak a vz szlessgre kell figyelnnk, mert nem rgtn hrom kocka szlesen mlik le a vz a hegyekbl. gyeljnk arra, hogy ha a foly tnyleg jl kiszlesedik a vghez - torkollathoz rve a trkpen, akkor az arnyokat tnylegesen betartva szpen, fokozatosan szlesedjen ki a scenarion is.
Szemlyes megjegyzs ehhez:
Ha egy kicsit furn nzne ki a foly, nem baj, mert a fk kz szpen el lehet dugni a szmunkra "fura" szakaszokat (KP08 a-b) .




De errl majd kt cikkel ksbb rszletesen olvashattok (5.cikk). Ezrt ezt most nem is annyira fontos megcsinlnotok (az edstsre gondolok).
Az elkldend hzi feladat:
Ha kszen vannak a hegyek - vlgyek - folyk, egy - kt kpmentst, vagy magrl a scenariorl egy msolatot elkldtk nekem (a tanrbcsinak :-) ) az e-mail cmemre: nltiger@freemail.hu, s jelezztek a cikk hozzszlsainl. Ksznm elre is.
J munkt!
Esetleg ha valamit nem rtentek, rjtok be a krdseteket a scenario iskola frumjra(openttd.info).
Ha valaki nem rtene egyet a cikk tartalmval, azt arra krem, NE a hozzszlsokhoz rja be, hanem a fent emltett frumon, vagy "P" - ben kldje el, s megbeszljk a dolgot.
Mg valami. Mire ezt a cikket elolvasstok, a honlapomon mr hozzfrhet az "osztlynapl" , melyet a tanulk kln krsre hozok nyilvnossgra. Egyb rdekessgeket s rszleteket ezzel kapcsolatban ott olvashattok.

Dunajvros, 2008. 10. 10. pntek
NLTiger

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!