OpenTTD-Hungary Honlapcsoport
Bejelentkezés / Login
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főmenü / Main menu
 >> Főoldal / Home
 >> OTTD-Hungary Site
 >> OTTD-Hungary Blog (ÚJ)
 >> OTTD-Dunaújváros Team
 >> OpenTTD-Dunaferr Studio
 >> OpenTTD-Galeria
 >> SimCity4-Hungary Site
 >> Andromeda-Hungary
Kapcsolat / Contact
 >> Fórum / Forums
 >> Zárt chat / Members chat
 >> Szerkesztőség / Editorial
Tartalom / Content
 >> Letöltések / Downloads
 >> Hírek / News

 

Statisztika / Statistics
Indulás: 2008-11-30
 
Üzenőfal / Chat
Hello to everybody! If you want to write a message here, at the "név" you need to write your name, and at "üzenet" you write your message.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

free counters

 

 
Zárt-/ Closed-chat online:

Belépés a Zárt-Chatre

 

Google PageRank

Free Air Plane MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
 
Scn.Iskola:4.cikk

<< Scn. Iskola 


4. cikk

Városok

Bevezető
Nem ez lesz a leghosszabb cikkem, és nem ez lesz a legnehezebb házi feladat sem. A múlt heti igen nehéz volt, most pihenésként következzen egy könnyedebb rész...

Ismertető
A három fő éghajlat közt vannak kisebb eltérések városok terén. Nem a külsőre, építészeti stílusra gondolok, hanem a méretük (lakosságuk száma) eltérő lehet az ipari létesítmények építéséhez szükséges egy minimum korlát. Mondok egy példát, hogy könnyebben érthető legyen a tekervényes megfogalmazásom: a normál (mérsékelt) éghajlaton minimum 1200 fő szükséges egy bank létesítéséhez, míg a trópusi és a sarkvidéki éghajlaton ennél lényegesen kisebb városka is elég a bankoknak. De ezekről később...
A harmadik cikk után mit is találunk a scenarionkon: a part(ok) készen, a hegyek - völgyek és folyók is készen. Sőt, a segítőrács is sokhelyen megtalálható. Ezt a 4x4 - es rácsot mostantól már nem érdemes kiegészíteni, a már kész terepmunka is bőven elég támpontot nyújt az építkezéshez, városok létesítéséhez. Mindezek alapján könnyű betájolni a települések pontos helyét.
Mindenkinek saját véleménye van, hogy mennyi települést lát jónak egy scenarion. Van aki azt kedveli ha kevés város van, van aki a sokat tartja ideálisnak. Én ebbe nem is fogok beleszólni, e téren cselekedjetek belátásotok szerint. Ám kihangsújozom, hogy a nagyobb, valamint ismertebb helységeket szükséges létrehozni, minél közelebb legyünk a valósághű scenariohoz. De hogy is van a gyakorlatban a mai feladat:
A felső menüsorban találjuk a " lakóházas " gombot, erre kattintva megnyílik nekünk egy kis menü (Kép01).

7 gomb jelenik meg előttünk: " kis ", " közepes ", " nagy ", " város ", valamint "Új település " és " véletlenszerű város ". A méretek, nevek - típusok alapján:
- kis, kicsi: 0 - 200 fő lakos (kb.)
- közepes: 150 - 350 fő lakos (kb.)
- nagy: 300 - 600 fő lakos (kb.)
- város: 500 - 1500 fő lakos (kb.)
Nem érdemes egyébként rögtön a két legagyobb város kategoriát igénybe venni, mert ha kész lesz a scenarionk, és játszunk majd rajta, akkor a játékévek folyamán úgyis (részben maguktól is) növekedni fognak.
Rákattintunk a nekünk kellő városméretre (Kép02a),

majd a " telpülés létrehozás " gombra (Kép02b).

Ekkor a program kész ltrehozni a nekünk megfelelő (és a térkép segítségével előre kijelölt) helyre (Kép03a - b).




- Személyes megjegyzés -: Ha van nálunk egy atlasz kéznél, abból az adott városok méretét (lakosainakszámát) hozzávetőlegesen meg lehet állapítani. Ez két szempont miatt fontos: egyrészt: a scenarion a városunk mekkora lélekszámmal rendelkezzen. Én ehhez bevezettem magamnak egy apró szabályt, amit én is ajánlok nektek, az úgynevezett " 100 - ast ". Ez annyit jelent, ha egy város a valóságban mondjuk 50000 főt számlál, azt én elosztom százzal, és 500 - at kapunk. Ennyi lesz a városka lélekszáma a scenarion.
Pl.: 50000 : 100 = 500 átlag város mérete
15000 : 100 = 150 kisváros, falu
750000 : 100 = 7500 nagyváros, főváros
másrészt: két város közti lélekszám arányának fenntartása, hogy a valósághűség megmaradjon.

Méret beállítás
Sajnos nagyon ritka az az eset, amikor a szerkesztő program a nekünk kellő mérettel (lakos számma) hozza létre a települést. Két eset adódik: vagy túl sok, vagy túl kevés lett a lakos.
Ha túl kevés, növelnünk, azaz hízlalnunk kell a várost. A módja ennek: rákattintunk a település jelenlegi (ideiglenes) nevére. kapunk egy kis ablakot (Kép04),

melyen találunk egy " növel " gombot (Kép05).

Erre kattintva növekszik a város mérete (nem baj, ha kicsi túl sok lett... tudjuk csökkenteni is).
Ha túl sok, akkor a rombolás gombot megnyomva (Kép06)

eltakarítunk egy - két házat a város szélén.

Elnevezés
Sajna az is ritka, hogy a város a nekünk kellő nevet kapja meg automatikusan. Ilyenkor, ha át kívánjuk nevezni, ismét a település nevére kell kattintani, majd a beugró kisablakban az " átnevez " gombra nyomni (Kép07).

Beírjuk a szükséges nevet, majd leokézva, készen is van.

Egyéb
A városunk külsejét minimálisan, de egy - két dologban mim is tudjuk alaakítani a szerkesztő programban. Például hidat rakhatunk, közúttal bővíthetjük (főút - autópálya, de erről részletesebben egy későbbi cikkben (9. cikk)).

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!