<< Scn. Iskola
5. Cikk : Tereptrgyak, erdk, nvnyzet
Tereptrgyak
ghajlatonknt eltrek a terep kiegsztk, de nagyrszt megegyeznek a tulajdonsgaik. Ezek elhaelyezsnl klnsen oda kell figyelni, mert ha mr jtszunk a plynkon, a tereptrgyakat mr nem lehet elbontani! Kivtel azrt van, olvasstok vgig figyelemmel:
- Mrskelt gvi: (Kp01)
- Rdiad torony (srga)
- Vilgt torny (piros)
- Szikls terep (zld)
Rdiad - torony:
Ezt a val letben kt helyen talljuk: hegyek cscsain (pl.: Pcsen a tv - torony a Mecsekben) (Kp02a), valamint sksgon, nagyobb vrosok s replterek kzelben (Tkl, a rgi reptr mellett) (Kp02b).
Vilgt torony:
A tenger partokon, tpartokon (akrcsak a Balatonon) tallunk sokat a nagyvilgban. rdemes a nagyobb kikt vrosokhoz pteni, valamint a vzpart mentn 15 - 20 kocknkt (vagy tetszlegesen is).(Kp03)
Szikls terep:
Korbban ezzel rajzoltuk a segtrcsot, ugye ismers...?
Nos, ez ellentte a korbbi - elz kettnek. Ezt tetszlegesen brhov tehetjk (akr hegycscs, part, sksg)
(Kp04a - b - c) s jtk kzben is bonthat a plyn, nem csak a scenario szerkeszts - kszts alatt. Csak annyi a bibi vele, hogy szikls terepen jtk kzben sokkal drgbb rajta az ptkezs (kb. msfl, ktszerese rban a snfektets...!).
- Trpusi ghajlat: (Kp05)
- Rdiad torony (srga)
- Sivatag (piros)
- Szikla (zld)
Rdiad - torony:
A helyzet 99% - ban ugyan az, mint a mrskelt gvnl. A klnbsg taln csak annyi (a maradk 1%), hogy a trpusi ghajlaton elg ritkbban ezt elhelyezni.
Sivatag:
Ezzel csnnyn bnjunk! Csak vatosan... vicces, de n mg nem jttem r, hogyan lehet a sivatagbl kicsit visszbb venni ha esetleg sokra sikerlt. Mindenesetre nzzk meg a trkpet mieltt nekillnnk ennek, hogy mgis milyen sivatagos a terep a valsgban. Magyarul mondva naygon elsivatagosodott, vagy csak foltokban az. Ha csak az utbbi eset ll fent, akkor kell komlyabban gyelni mindezekre, nehogy elszaladjon a l velk...
Mg egy fontos dolog a sivataggal kapcsolatban: a kijellt terleten nem azonnal hozza ltre a plyaszerkeszt, hanem 3 - 4 msodperc is eltelik, mire a "zld gyep" "srga homoktengerr" vlik. Nem tudom, mirt j ez, vlemnyem szerint csak lasstja a scenario - ksztk munkht. De ez az n vlemnyem. Ja, s mgegy fonos dolog. A trpusi lynak megvan az a sajtossga, hogy bizonyos ipari ltestmnyeket (pl.: vzforrs, vztorony), csak sivatagon lehet kipteni. Teht ha egy ilyen plyt szerkesztnk, s szeretnnk az sszes ipari ltestmny tpust (gyrat, stb.) a scenariora, akkor knytelenek vagyunk egynhny sivatagocskt "csinlni". Sajna ez van. De errl rszletesen rok majd a trpusi - gyraknl (8. cikk)
Szikls terep:
Na, ez trkks ezen az ghajlaton. A sivatagra nem lehet sziklt tenni. Hiba teleptnk, krlbell 3 vagy 4 msodperc mlva eltnteti a program. Hogy mirt? Nem tudom. Pedig a valsgban vannak szikls - kves sivatagok.... kr.
Szubarktikus (sarkvidki) ghajlat: (Kp 06)
Ugyan az, mint a mrskelt vn.
Erdk, nvnyzet:
Ez is csak egy aprcska altma. Igazndibl eszttikai szerepe van fleg, krlbell 90%-ban. A maradk 5-5% kt dolog. Egyrszt picivel drgbb jtk kzben erdvel boritott terleten pitkezni, valamint egy-kt kiegszit grf-hez valamely mdon ktdik az erds terlet. Ezt majd mindenki sajt maga ugyis megtapasztalja, mert mindenki ms stilusu grf kiegszitseket szeret hasznlni.
A hzi feladat azt hiszem adott, a tereptrgyak elhelyezse a scenariunkon. Ht hajr!
U.I.: A csatornt (Kp07) mindhrom gvn megtalljuk. Lnyegben ugyan az, mint a foly, csak ezt jtk kzben mr sokkal drgbban tudjuk elbontani. Igzbl eszttikai szerepet sznhatunk neki.
Esetleg ha valaki ne rtene egyet a cikk tartalmval, azt arra krem, NE a hozzszlsokhoz rja be, hanem a frumon, vagy "P" - ben kldje el, s megbeszljk a dolgot. |