<< Scn. Iskola
Scenario Iskola, 9.cikk
Kzutak, futak, autplya
--- Kzutak (kp01)
Vrosi utak, hidak, alagutak. Ha szeretnnk formlni a ksz vrosok kllemn, s/vagy infrastruktrjn, akkor a kzutak ptse az egyik leghasznosabb md. Ugyanis gy a nvekv vrosban sok tszakasznak mi lesznk a tulajdonosai, ha a jtk sorn cselekedjk mindezt. A szerkesztben tulajok nem lesznk, csak "dsztnk".
--- Futak (kp02)
Minden orszgnak van ft - hlzata, hogy "A" vrosbl"B" vrosba t lehessen autzni. A legtbb trkpen, atlaszban megtallhat az adott trsg fthlzata. rdemes mindezt a scenario kszts sorn elkszteni, mert a jtk sorn a teherautk s buszok forgalmt knnythetjk, ha "A" vrosb "B" vrosba kell tfuvaroznia valamit.
--- Autplya
A scenario ksztk kzt ktfle autplya - konstrukci terjedt el leginkbb: Az alapszint s az emeltszint. Mindegyiknek megvan a maga elnye s htrnya is. Az egyszerbb, az alapszintes (kp03). Kinzetre olyan, mintha kt egymssal prhuzamos ft lenne. Valjban a helyes forgalmi rendhez neknk kell belltanunk a kt oldal irnyt. Az tpts szerkesztablakban tallunk egy kk - fehr egyirnyba mutat nyilat (kp04). A megfelel tirnyt s ezt a nyilas gombot ebben a sorrendben bekapcsolva (kp05) az adott autplyaszakaszt (amelyet mr kiptettnk) kijelljk a terepen (rkattints s vgighzs) (kp06 a-b). Elg minden telgazs utni 1-2-3 kocknyi utat bejellni (a kis zld nyilakkal) mert ebbl mr a kzti jrmvek tudni fogjk a helyes haladsi irnyt. Nhny fontos rszlet mg:
- Mindig lltsuk be mindkt t irnyt (melyek egymssal szembe mutatnak)
- Nyllal jellt tszakaszbl nem lehet telgazst kipteni.
- Teljesen felesleges a teljes tszakaszt bejellni (egyirnystani).
Kicsit nehezebb autplya tpus az emelt szint, a tltsen pl. (kp07) Ennek annyi az eltrse az egyszertl, hogy egy 2 kocka szles, 1 szinttel magasabb, kis s hossz dombon van vgig. Ezen tpus alatt knnyedn elvezethetnk vasutat, kzutat, csatornt (utbbit hddal). me nhny kp tletnek s/vagy kedvcsinlnak az autplykhoz, mert csods csompontokat lehet gy kipteni: |